Basisgezondheidszorg in Mozambique

Het project "Basisgezonheidszorg in Mozambique" pakt het gebrek aan basisgezondheidszorgvoorzieningen aan in twee afgelegen gebieden in Mozambique. Het project streeft er naar om basisgezondheidsvoorzieningen voor 9.854 mensen in de twee afgelegen gemeenten Mpninanganga en Nhambonda bereikbaar te maken binnen vijf kilometer.

Basisgezondheidszorg in Mozambique

Het project "Basisgezondheidszorg in Mozambique " pakt het gebrek aan basisgezondheidsvoorzieningen aan in twee afgelegen gebieden in Mozambique.

Lange afstanden

Veel zieke mensen moeten lange afstanden afleggen om een kliniek te bereiken en stellen daarom behandeling uit. Schijnbaar onschuldige aandoeningen kunnen zich hierdoor eenvoudig ontwikkelen tot ernstige ziektes. Het uitstellen van behandeling van aandoeningen zoals diarree, een hoge bloeddruik, diabetes en aids heeft ingrijpende gevolgen voor de gezondheid en leidt in het slechtse geval tot een vroegtijdig overlijden.

Eerste hulpposten

De basisgezondheidsvoorzieningen bestaan onder andere uit een tweetal Eerste Hulpposten. Deze zullen gerund worden door vrijwillige gezondheidswerkers, nadat zij getraind zijn door het Mozambikaanse Ministerie van Gezondheid. Er zal gezondheidsvoorlichting gegeven worden ter preventie van ziektes zoals malaria en diarree. Ook zullen hier veel voorkomende aandoeningen behandeld worden.

Meer weten over dit project?

Bouw van klaslokalen en lerarenhuizen in Sangwani, Malawi

Aanvraag indienen

Indien uw project voldoet aan alle criteria dan kunt u schriftelijk (niet per email) een aanvraag indienen.