Renovatie school Puthiydom in India

De Kusumagiri School, de enige school in Puthiydom, is gebouwd in 1983. Duizenden kinderen hebben deze school sinds de oprichting bezocht. Door gebrek aan geld konden er geen onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd.

Renovatie school Puthiydom in India

Daarnaast zorgden witte mieren, die het vooral hebben voorzien op het houtwerk van ramen en deuren, ervoor dat de school inmiddels een bouwval is geworden. Het stucwerk valt van de plafonds waardoor het allang niet meer veilig toeven is in de leslokalen. Als het regent giet het ook in de school. Er wordt gevreesd dat de school vanwege het verval over een jaar niet meer gebruikt kan worden. Dit zal tot gevolg hebben dat de kinderen niet meer naar school kunnen. Herbouw of nieuwbouw is dan ook meer dan urgent. In verband met de kosten heeft men gekozen voor restauratie.

Resultaten

Alle plafonds zijn vervangen, nieuwe ramen en deuren zijn ingezet, asbest is verwijderd, de electrische bedrading is vervangen. Een ingestorte muur is wederopgebouwd.

Gezondheid

In totaal 197 leerlingen en 6 leraren profiteren nu van schone en hygiënische klasruimtes in een veilige leeromgeving. Er is meer motivatie bij de ouders om de kinderen naar school te sturen. De gezondheid van de de kinderen verbetert omdat zin een schone, niet tochtige ruimte verblijven. De school is aantrekkelijker geworden voor leraren. Het is dus makkelijker om nieuwe leraren aan te trekken. Voor onderhoud wordt gezord door de Norbertijnen paters en de overheid.

Meer weten over dit project?

Bouw van klaslokalen en lerarenhuizen in Sangwani, Malawi

Aanvraag indienen

Indien uw project voldoet aan alle criteria dan kunt u schriftelijk (niet per email) een aanvraag indienen.